Wednesday, February 24, 2010

korporat or keparat..

selesai kerja di kwsp..aku mampir di sini...memandangkan tekak masih serak dan berpasir..aku cadang mao basahkan tekak dengan secangkir kopi panas....hurmmmm semasa memilih tempat duduk..aku agak clummsy..heheheh sebab memikul dua beg yg besar...jadik harus hati2 utk tukar tempat..maklomlah sat gie terlanggar meja org..percuma kene jeling....

so..
i get my comfort spot...oppssyy betol2 berhadap dengan meja2 org korporat...butiran percakapan sungguh jelas aku dengar....pelat perak....hahaha sangat comel pakcik itu..memakai jas jenama terkenal....tapi masih bangga dengan pelat negeri kelahirannya....telefon dia berbunyi...lantas terus membetolkan suara...dan berpaling muka ke arah aku... ( ya mungkin mahu mengelak butir perbualan diperdengari oleh rakan2 sebaya..) aku sambil2 itu...mencuri2 pandang....mak aii...terus tukar pelat...dari perokk..terus ke kelumpor... hahahaha aku senyum dalam hati...mana mungkin tidak..senyuman itu petanda dua makna..bahasanya dan jugak isi kandungannya...hahahaaha terer pakcik...masih ber I dan U....dan aku pasti itu bukan sang isteri.....sambil itu,kawan2nya mengusik... "aik dato...girlfriend tepon..terus tukar loghrat naa...." i was like....whut the hell......hahahahaha kantoi....dan sambil gelak...dia sempat memandang aku dan mengeyit mata...perghh sungguh keparat ini korporat...


kkdg aku termanggu sendiri...
duduk di kota metropolitan...dikelilingi pelbagai manusia....di saat benar2 di pusat bandaraya...Bangsar oh Bangsar...elit nya tempat ini usah di sangka....mungkin ada lg 10 klon dato yang seperti itu...mungkin ada lg 17 yang bakal menjadi seperti dia...dlm hati terdetik...masih ada lagi ker lelaki yg dlm erti kata benar2 lelaki? yup..maybe bile diorg with friends.....bukan main lg....aku lah hebat..aku la raja aku la bosss...tp bila depan bini....semuanya jadik 360 darjah berbeza....lelaki owh lelaki...


p/s: huhuhuhu adakah ini benar? bila seorang lelaki sanggup menjadi sesuatu yg berlawanan sifatnya depan isteri...akhir kata dari mereka...bukan takot...tapi sayang! waakakakaka

No comments:

Post a Comment